Connect with us

3 powody, dla których warto zacząć dzień od owsianki

blog-aktywnie-activ-klub-post-owsianka-sniadanie

Dieta i zdrowie

3 powody, dla których warto zacząć dzień od owsianki

3 powody, dla których warto zacząć dzień od owsianki

Śniadanie to podstawa dnia pełnego wigoru, pozytywnego nastawienia i sił na czekające nas wyzwania. Pierwszy posiłek jest jak zastrzyk energii, jak paliwo dla naszego organizmu. Dlatego naprawdę nie powinniśmy z niego rezygnować. Można przygotować coś wieczorem, aby rano zaoszczędzić czas, albo na szybko zrobić coś dobrego, pożywnego i zdrowego. Co takiego? Owsiankę!

Według niektórych źródeł owies uprawiano już w epoce brązu, czyli jakieś 1800 lat p. n. e. W średniowieczu był jednym z podstawowych produktów w diecie, ponieważ przyrządzana z niego owsianka była pożywna i sycąca. W ostatnich latach zauważalny jest wzrost popularności owsianki. Co przemawia za tym, aby płatki owsiane jak najczęściej gościły na naszych stołach, zwłaszcza rankiem?

Błonnik

Owies, który jest podstawą owsianki, charakteryzuje się bardzo dużą zawartością błonnika. Jest wręcz rekordzistą wśród zbóż! Jego nierozpuszczalna część poprawia pracę jelit, daje uczucie sytości (tym samym pozwala zmniejszyć kaloryczność posiłków). Dodatkowo pomaga przy zgadze i nadkwasocie. Natomiast część rozpuszczalna błonnika (beta-glukan) zawarta w owsie wykazuje właściwości prebiotyczne, zapobiega otyłości (spowalnia przyswajanie cukrów). Wzmacnia także układ odpornościowy.

Kwasy tłuszczowe

W składzie owsa znajdziemy aż 7% tłuszczu. Nienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Przede wszystkim zapobiegają powstawaniu zakrzepów i łagodzą podrażnienia alergiczne, obniżają poziom cholesterolu.

blog-aktywnie-activ-klub-post-pozywny-posilek

Witaminy i minerały

Owsianka jest głównie skarbnicą witamin z grupy B – poprawiają pamięć, koncentracją, zmniejszają uczucie zmęczenia. Zawiera też witaminę E – źródło młodości. Oprócz tego w jej składzie znajdziemy selen, magnez, żelazo, mangan i fosfor.

Płatki owsiane zalewamy wodą lub mlekiem, dodajemy ulubione orzechy, suszone i/lub świeże owoce. I poranna porcja zdrowia gotowa! Smacznego!

Continue Reading
Może Ci się spodobać...
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dieta i zdrowie

Aktualności

Popularne artykuły

Popularne Tagi

Kategorie

Archiwa

Facebook

Do góry