Connect with us

5 soków na poświąteczne oczyszczanie

activ-klub-blog-soki-oczyszczenie-swieta-dieta

Dieta i zdrowie

5 soków na poświąteczne oczyszczanie

5 soków na poświąteczne oczyszczanie

Jak co roku Święta zdążyły minąć zanim się spostrzegliśmy, ale istnieje możliwość, że zostały z nami nadprogramowe kilogramy po świątecznych pysznościach. A za kilka dni Sylwester… O głodzeniu się przez parę dni nie mam mowy, o czym już nie raz przestrzegaliśmy. Co więc zrobić, aby poczuć się lżej i zdrowiej do najdłuższej nocy w roku?

Pić soki owocowo-warzywne! Powinny być w naszej diecie na co dzień, ale jeżeli ich nie ma, to teraz jest najlepszy moment, aby w końcu się pojawiły. Jak raz spróbujecie, nie będziecie chcieli przestać. 😉

Oczyszczanie

Owoce i warzywa doskonale uwalniają organizm z toksyn, oczyszczają układ trawienny – wątrobę, nerki, jelito grube. Dlatego warto wprowadzić ich trochę więcej do naszej diety po świętach, jednocześnie zmniejszając kaloryczność dań i zwiększając ilość pitej wody oraz herbat ziołowych. Soki chronią także przed infekcjami, stymulują naturalny metabolizm, rozjaśniają umysł i wzmacniają nerwy. Wbrew swojemu niepozornemu wyglądowi są sycące, dzięki czemu nie powinniśmy mieć ochoty na podjadanie – nasz głód zaspokoją zbilansowane posiłki i soki właśnie.

Kolorowe soki warzywne wspomagające oczyszczanie organizmu

Porcja witamin

Soki owocowo-warzywne nie tylko pozwolą poczuć się lżej po świątecznych potrawach, ale dostarczą naszemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Ich deficyt odczuwamy zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy świeżych warzyw i owoców jest mniej, a niestety częściej sięgamy po inne przekąski (zdecydowanie mniej zdrowe) między posiłkami. Pora wprowadzić zmiany!

Przepisy

Do Sylwestra zostało pięć dni, więc proponujemy Wam pięć soków (kolejność picia nie ma znaczenia, wybierzcie ten, na który macie dzisiaj ochotę!), które pozwolą poczuć się lżej, dodadzą energii i witalności.

Sok 1: 4 pomarańcze, cytryna, kawałek imbiru, jabłko.

Sok 2: burak, grejpfrut, jabłko, cytryna, kawałek imbiru, łyżeczka zmielonego lnu, łyżeczka oliwy.

Sok 3: główka brokułów, pół zielonego ogórka, burak, jabłko, seler, cytryna, łyżeczka zmielonego lnu, łyżeczka oliwy.

Sok 4: kiwi, pół awokado, cytryna, duży kawałek imbiru, pół zielonego ogórka, jabłko.

Sok 5: 6 marchewek, grejpfrut, jabłko, pół cytryny, imbir, łyżeczka oliwy.

Może po pięciu dniach zdecydujecie się wprowadzi soki na stałe do swojego codziennej diety? Na pewno nie będziecie żałować, a wręcz odczujecie pozytywne zmiany zachodzące w Waszym organizmie i samopoczuciu.

Świeżo wyciśnięte soki owocowe i warzywne zapewniają optymalną ilość witamin, błonnika oraz składników mineralnych.

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dieta i zdrowie

Aktualności

Popularne artykuły

Popularne Tagi

Kategorie

Archiwa

Facebook

Do góry