Connect with us

Motywacja do ćwiczeń – jak ją wypracować

blog-aktywnie-activ-klub-post-motywacja-cwiczenia

Trening

Motywacja do ćwiczeń – jak ją wypracować

Motywacja do ćwiczeń – jak ją wypracować

Co pozwoli Ci uzyskać wymarzoną sylwetkę i wytrwać w diecie? Motywacja!

Każdy marzy o idealnej sylwetce i zdrowiu bez wysiłku. Niestety nic samo nie przychodzi i na efekty trzeba solidnie i systematycznie zapracować. Do tego niezbędna jest motywacja, której bardzo często nam brakuje. Co można zrobić, aby po prostu chciało nam się ćwiczyć i zdrowo odżywiać?

Motywacja jest niezbędna, gdy ją mamy wszystko staje się od razu łatwiejsze:

– Idziesz dzisiaj na siłownię?
– Pewnie! Jestem gotów!

– Przechodzimy na zdrową dietę?
– Od dzisiaj!

Odczuwając brak motywacji nie odpowiedzielibyśmy tak na powyższe pytania. Znaleźlibyśmy mnóstwo wymówek by nie iść na trening i zjeść kawał(ek) czekolady. Bo ciężki dzień w pracy, bo zakwasy, bo pada deszcz… Co zrobić, aby motywacja nas nie opuszczała? Jest kilka sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci regularnie ćwiczyć, wypracować nawyki i zdrowy styl życia.

Wysportowana dziewczyna w kolorowym stroju fitness, przygotowuje się do treningu na siłowni.

Idealna figura

Na początku użyj siły swojej wyobraź i pomyśl jak świetnie będziesz się czuć i wyglądać, gdy w końcu zaczniesz regularnie ćwiczyć. Uświadom sobie, że wymarzona figura jest na wyciągnięcie ręki. Nie zazdrość koleżankom i kolegom z pracy, przyjaciółkom czy mijanym na ulicy obcym ludziom. Włożyli mnóstwo wysiłku i samokontroli, żeby tak wyglądać. I Ty też możesz.

Mierz efekty

Często demotywuje nas brak szybkich efektów. Wszystko zależy od naszych indywidualnych predyspozycji i nie można poddawać się, bo koleżanka szybciej chudnie. Najlepiej obserwować swoje ciało, bo ważenie się to nie wszystko. Warto zmierzyć obwód poszczególnych partii ciała przed rozpoczęciem treningów i kolejne pomiary wykonywać co siedem dni. Wszystko sobie zapisywać i porównywać dane. Zrobią na Tobie wrażenie różnice, zwłaszcza między pierwszym a trzecim-czwartym tygodniem ćwiczeń.

blog-aktywnie-activ-klub-post-cwiczenia-partner-wspolnie

W grupie raźniej

Znajdź partnera do ćwiczeń. Wyciągnij z domu rodzeństwo, przyjaciół czy znajomych. Będziecie się wzajemnie motywować i opuszczanie treningu stanie się mniej prawdopodobne. Gdy już jesteś na siłowni i dopada Cię niechęć, warto w takim wypadku chodzić na zajęcia grupowe. Nic tak na nas nie działa jak rywalizacja (nawet ta przyjacielska i w dobrym celu). Wybór zajęć grupowych jest naprawdę szeroki i na pewno znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie.

 

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Trening

Aktualności

Popularne artykuły

Popularne Tagi

Kategorie

Archiwa

Facebook

Do góry