Connect with us

Pierwsze kroki na siłowni

blog-aktywnie-activ-klub-post-pierwsze-kroki-silownia2

Trening

Pierwsze kroki na siłowni

Pierwsze kroki na siłowni

Każdy z nas to przechodził. Pierwsza wizyta na siłowni, zazwyczaj w duecie lub większej grupie, żeby raźniej było. Ponieważ niby wszystko jasne, proste i skoro tyle osób codziennie chodzi na treningi, to nie może być to trudne. Ale zaraz pojawiają się wątpliwości: czy na pewno będę umiał/umiała skorzystać poprawnie ze sprzętu? Czy na pewno nie za mało zjadłem przed ćwiczeniami?

Powyższe wątpliwości weteranom siłowni wydają się śmieszne, ale przypomnijcie sobie, jak to było, gdy pierwszy raz przekraczaliście progi Waszego klubu. Też na pewno nie wszystko było dla Was jasne i oczywiste. Doświadczeniami i wiedzą warto się dzielić, więc podajemy parę wskazówek na pierwsze godziny na siłowni.

Ile czasu powinien trwać trening?

Czarne hantle używane w siłowniach wykorzystywane do ćwiczeń fitness, ćwiczeń ogólnych i rozwojowych.Na początek na pewno wystarczy godzina, z czasem można ją wydłużyć o kolejne trzydzieści minut. Ważne, aby nie przeszarżować i intensywność ćwiczeń zwiększać stopniowo. Przede wszystkim nie można zapomnieć o rozgrzewce! To podstawa udanego treningu. Około 10-15 minut na bieżni lub rowerze powinno wystarczyć. Następnie przechodzimy do treningu siłowego – 30-40 minut, czyli ćwiczenia na sprzętach. A na koniec słynne cardio – mogą być ćwiczenia z rozgrzewki, ale w zdecydowanie szybszym tempie i dłużej.

Ile razy w tygodniu trenować?

Na początek nie ma co szaleć i zamieszkiwać na siłowni. Dwa, maksymalnie trzy treningi w tygodniu naprawdę wystarczą. Ilość oraz intensywność należy dostosować do indywidualnych predyspozycji oraz efektów jakie chcemy osiągnąć poprzez ćwiczenia.

Rano czy wieczorem?

Pora dnia nie ma większego znaczenia. Wszystko zależy od naszego trybu pracy i możliwości czasowych. Ważniejsze niż godzina treningu jest rozłożenie posiłków tak, aby nie przychodzić najedzonym na siłownię, bo ani efektów ani satysfakcji nie będzie. Jeżeli stawiamy na zgubienie zbędnych kilogramów i intensywny trening cardio, to warto jednak poćwiczyć od rana.

Wysportowana kobieta na żółtym tle trzymająca kolorowy zegar.

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Trening

Aktualności

Popularne artykuły

Popularne Tagi

Kategorie

Archiwa

Facebook

Do góry