Connect with us

Czas na przekąskę!

blog-aktywnie-activ-klub-post-zdrowe-przekaski

Dieta i zdrowie

Czas na przekąskę!

Czas na przekąskę!

Co zrobić, aby zaspokoić głód, jednocześnie nie przekreślając naszych wielomiesięcznych postanowień i wysiłków?

Nawet odżywiając się prawidłowo i dbając o formę, mamy czasami nieodpartą ochotę na coś słodkiego, słonego, ostrego… Najzdrowsze oczywiście byłyby surowe warzywa czy owoce lub orzechy, ale nie oszukujmy się, czasem nam to po prostu nie wystarcza! Co zrobić, aby zaspokoić głód, jednocześnie nie przekreślając naszych wielomiesięcznych postanowień i wysiłków?

Zdrowe chrupanie

Chipsy… są chyba wymysłem samego szatana. Tłuste, wysokokaloryczne, bez żadnych składników ani właściwości odżywczych, a przy tym tak chrupiące i wciągające. Po prostu czasem nie możemy się oprzeć, by nie pochrupać oglądając film! Jeżeli rzeczywiście nie damy rady się powstrzymać, sięgnijmy po ekologiczne pieczone chipsy warzywne. Zawierają przede wszystkim 60% mniej tłuszczu. W ich produkcji wykorzystano warzywa pochodzące tylko z ekologicznych upraw. Trójkolorowe chipsy to smak marchewki, buraków i brokułów. Nie zawierają glutenu.

Jeżeli ktoś jednak nie toleruje nawet chipsów w takiej wersji, to może warto sięgnąć po suszone plasterki banana lub jabłka bez dodatku cukru? Będą świetną, zdrową przekąską i alternatywą dla tradycyjnych chipsów czy świeżych owoców.

blog-aktywnie-activ-klub-post-zdrowa-przekaska

Szczęście w kostkach

Dbając o linię nie możemy popadać w skrajności. Od jednej kostki czekolady jeszcze nikt nie umarł! 🙂 A przecież kakao to źródło magnezu, potasu, wapnia, żelaza, fosforu, cynku, selenu, witamin A, D, B oraz E. Wybierając czekoladę, warto sięgnąć po tę ekologiczną oraz z jak największą ilością kakao, np. gorzką 92%. Gdy jednak jesteśmy miłośnikami słodkości, to może skusimy się na czekoladę mleczną z płatkami kokosowymi lub mleczną z całymi orzechami? Pamiętajcie, że czekolada zawiera hormony szczęścia. I żeby nie mieć wyrzutów sumienia, zawsze można pobiegać 15 minut dłużej lub wykonać dodatkową serię ćwiczeń.

Dietetyczne dodatki

Aby ożywić nasze codzienne przekąski, warto wzbogacić jej o dodatkowe składniki. Do naturalnego jogurtu, serka czy mleka można dodać płatki. Do wyboru mamy wiele wariantów, w zależności od naszych upodobań czy potrzeb organizmu, bo płatki to źródło wielu różnych witamin i minerałów, a także błonnika.

Na jaką przekąskę skusisz się dzisiaj?

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dieta i zdrowie

Aktualności

Popularne artykuły

Popularne Tagi

Kategorie

Archiwa

Facebook

Do góry